U bevindt zich hier: > Over beurzen
Over beurzen

Over beurzen

Beurzen brengen vraag en aanbod bij elkaar. Er wordt een platform gevormd waar deelnemers en bezoekers elkaar persoonlijk kunnen ontmoeten in een perfecte ambiance, toegespits op hun wensen en verwachtingen. Maar hoe kunt u nu echt uw voordeel doen met een beursdeelname? 

Een kwestie van vertrouwen...
Een beurs kan voor elk bedrijf een effectief marketinginstrument zijn. Het is dé manier om persoonlijk in contact te komen met nieuwe potentiële afnemers en de bestaande contacten te onderhouden. U kunt het publiek kennis laten maken met uw bedrijf, hen persoonlijk voorstellen aan uw medewerkers en ze uw product laten zien, ruiken, voelen, horen en laten beleven. Een beursdeelname is de meest effectieve manier om vertrouwen te wekken bij uw (toekomstige) klanten. Een goed vertrouwen van de afnemer ligt immers ten grondslag aan elke order.

Er zijn diverse elementen die vertrouwen kunnen brengen. Een bekende marketeer visualiseerde het ooit in 'de driehoek van vertrouwen'. Onderaan in de piramide staan volgens hem de verkopers omdat ze "natuurlijk" niet te vetrouwen zijn. Daarna komen de folders. Ook niet te vertrouwen, want daarin staat ook al dat het product of de dienst zo goed is. Iets beter scoort PR en Publicatie: Als een ander er wat over zegt zou het kunnen kloppen. Weer hoger staat de grote groep mensen die de dienst en/ of het product al gekocht heeft. Dat wekt vetrouwen. Veel meer vertrouwen dan het verhaal van de verkoper. Helemaal boven in de driehoek staat iets wat u op een beurs uniek kunt aanbieden: het zelf ervaren. Beleving heeft de meeste impact. Het zelf ervaren van het bedrijf, de mensen en dat wat zij te bieden hebben. Een beursdeelname biedt u de unieke mogelijkheid om al deze elementen te combineren. De verkopers, de Louboutin Heren Schoenen, de folder, de pers en de producten; alles is er aanwezig. Zo bekeken vormt een beurs een driehoek waar u niet omheen kunt. Als dat nu nog geen vertrouwen wekt....

Thuiswedstrijd
Vaak is het moeilijk om het rendement van een beursdeelname te bepalen, waardoor men al snel geneigd is de hand op de knip te houden. Het grote voordeel van een beurs wordt daarbij vaak over het hoofd gezien; het is een thuiswedstrijd! U hoeft de klant niet op te zoeken, hij komt naar uw stand toe. U hoeft zich niet in te spannen om een afspraak te maken, de klant staat vóór u en wil informatie. U verliest geen reistijd: 100% van uw tijd is beschikbaar voor acquisitiedoeleinden. Zeker wanneer u ook uw bestaande klanten uitnodigd voor een gesprek op uw stand, heeft u de kosten van een klantbezoek alvast gewonnen. Here to purchase the best louboutin heren schoenen for free shipping. Daarnaast kan een beursdeelname veel meer doelstellingen realiseren, die niet direct in verkoopresultaten zijn uit te drukken. Neem bijvoorbeeld uw naamsbekendheid of het onderhouden van uw bestaande contacten.

Als beursorganisatiebureau helpen wij u graag het beste rendement uit uw beursdeelname te halen. Zo bieden wij een breed assortiment van services aan om uw beursdeelname optimaal te ondersteunen. Standbouw, meubilair, audio-visuele apparatuur, groenvoorziening, etc. etc. Alles is aan te passen aan uw wensen en aan uw budget. De grootste troef hebt u echter zelf in handen. Het succes (en dus het rendement) valt of staat met uw inzet, creativiteit en performance. U kunt een prachtige dure stand laten bouwen, maar zonder enthousiaste verkopers is het niet meer dan een 3D-advertentie. Expo Management adviseert u dan ook graag (geheel vrijblijvend) over de aanpak van uw beursdeelname. Ook bieden wij bij veel van onze producties u een gratis beurstraining aan. Immers: geen enkele beurs is geslaagd zonder tevreden deelnemers.

De noodzaak om anderen te ontmoeten en in de ogen te kijken, neemt nooit af:
Vertrouwen opbouwen doe je niet digitaal maar face-to-face, ondanks alle virtuele mogelijkheden.

(inspiratie en bron voor deze tekst: Expo Visie)

REALISATIE: LUCAS IT B.V.